2015. szeptember 7., hétfő

Stadt-Tomaten Fest - avagy paradicsomot minden balkonra!

Ma került megrendezésre Zürichben ProSpecieRara szervezésében a Stadt-Tomaten Fest. A Pro Specie Rara 2012-ben indította a Stadt-Tomaten projektet, azzal a céllal, hogy egyrészt a városi embereket is biztassák a paradicsom ültetésre, mégpedig ritka, régi fajok beszerzésével, másrészt arra is fel kívánják hívni a figyelmet, hogy egyre nehezebb lesz hozzájutni szabadon szaporítható magokhoz a Monsanto és Syngenta hibrid vetőmagjainak piaci uralma miatt.

A mai rendezvényen a ProSpecieRara magbankjában található 140 paradicsomfajtából 82-t lehetett megkóstolni és magot vinni belőlük. 13 standon kínálták magukat a különböző méretű, apró és nagy, sárga, narancssárga, zöld és a piros különböző árnyalataiban pompázó illatos paradicsomok, összesen 800 kg! A látogatóközönség pedig nem győzött csodálkozni a sokféleségen és azon, hogy mind a kóstolás, mind a magok teljesen ingyenesek. 

Mindez Zürich főutcájának végén, a Bürkliplatzon, a Zürichsee partján! 


A Stadt-Tomaten honlapon már kb. 2 hónapja fel lehetett tölteni paradicsomos fotókat, melyek közül a zsűri kiválasztotta a nekik leginkább tetszőket. A versenyre beküldött képeket a nagysátor oldalára is kinyomtatták. A 2. helyezést én értem el koktélparadicsom fotómmal. :) A zsűrinek az tetszett benne, hogy a paradicsom termesztéséhez szükséges napfény és víz is megjelenik rajta. Egyébként sok szép és kreatív fotó érkezett a pályázatra, volt jó néhány, ami nekem jobban tetszett a sajátomnál.

A boldog nyertesek és a nyereményt átadók

Az első helyezett kép - egy délutáni, gyerekkel közös barkácsolás eredménye
A 2. helyezést elért saját fotóm

A 3. helyezett

A rendezvényen önkéntesként vettem részt és vagdostam egész délután a paradicsomokat, osztottam a magokat. A gyerekek önfeledten eszegették a nekik legjobban ízlő fajtákat, a turisták lelkesen fényképezték a sok-sok paradicsomot. Természetesen voltak gyakorlott paradicsom-termelők is, akik hozták a már előkészített magokat mások számára, és vittek újakat kipróbálásra.

A kóstoláshoz kezdetben nem volt fogpiszkáló, de a zürichi emberek egy része tanácstalanul toporgott a tálkák előtt, nem tudván, hogy vegyenek belőle fogpiszkáló nélkül. Bázelben állítólag ez eddig sosem volt gond. A szervezők így kénytelenek voltak napközben pótolni a hiányt, a látogatók nagy megnyugvására. Voltak, akik paradicsomfajtánként váltogatták a fogpiszkálót, azaz minden egyes kis szeletkéhez újat használtak ...

Néhány kép kedvcsinálónak.








Én is hoztam haza magokat, amiket azonnal be is áztattam a nemrég tanult módszer szerint, ami ezen a linken megtekinthető.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése