2014. július 12., szombat

Leszoktató kampány


Fotó innen

Svájc kicsike ország, relatíve sok lakossal (népsűrűsége 186,5 fő/km2, míg Magyarországé 107 fő/km2). Területének nagy része nem lakható, az Alpok miatt. Ebből kifolyólag a lakott területeken és azok között elég nagy a forgalom. Mint pl. Badenben, ahol mi élünk. 

Badennek 18.500 lakosa van, de ennél jóval többen megfordulnak a városban, a jelenlévő nagy cégek miatt. A forgalom ennek köszönhetően a munkába menet és a munka végén, csakúgy, mint ebédidőben, amikor sokan hazamennek ebédelni, gyakran hosszan feltorlódik. Naponta 46.000 autó és több mint 100 busz halad át a központi kereszteződésen. A tömegközlekedésnek elsőbbsége van, a buszoknak külön sávja, legalábbis a város külső felén, ahol még elfér egy plusz sáv. Onnantól azonban ők is besorolnak és az utasok csak reménykedhetnek, hogy elérik a vonatukat.

Több év elkészült már a terv, hogy hogy oldják meg ezt a helyzetet és hamarosan meg is kezdődik az építkezés. A város közepén lévő nagy kereszteződést kompletten újjáépítik, a buszok számára aluljárót építenek.

Idén szeptemberben pedig egy 1 hónapos autóról leszoktató kampányt indít a város. Cégek vagy munkahelyi közösségek jelentkezését várják, akik 1 hónapra leteszik az autót és helyette környezetkímélő közlekedési eszközt/módot választanak (busz, kerékpár), egy zsűri döntése után kapnak egy 1 hónapos bérletet és egy Mobility-Car-Sharing bérletet, valamint elektromos kerékpár bérlési lehetőséget.

Fotó innen


A résztvevőknek szimbolikusan át kell adniuk az autókulcsukat és kötelezettséget vállalnak arra, hogy vezetik az egy hónap alatt megtett távolságokat, útvonalakat. A jelentkezőknél előny, ha motiváltak, kommunikáció-képesek és csapatszellem dúl bennünk. Feltételezem, hogy a kampány alatt és után rajtuk keresztül fogják tovább reklámozni az egészségesebb és környezetkímélőbb közlekedést.

Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése