2014. február 14., péntek

Svájci nyelvlecke

Az egyik internetes nyelvleckébe véletlenül botlottam bele, a többit már szándékosan kerestem. Én jót szórakoztam, noha nem ez a céljuk. :) Úgy gondoltam, megosztok néhányat, mivel a nyelvre vonatkozó bejegyzéseimet mindig sokan olvassák.

Ez a fiatalember az egyre nagyobb számú itt élő német számára állította össze nyelvlecke-sorozatát, hogy a beszélgetések zökkenőmentesebbek legyenek (egy kis fricska). Minden részben 10 szót magyaráz el. Itt az is hallható, hogy beszél egy svájci hochdeutschot.

Ezen a linken az állatok nevével ismerkedhetünk meg, valószínűleg berni dialektusban.

Itt egy svájci hölgy kérdez meg németeket (szerintem mind diákok) egy-egy szó jelentéséről. Nem sok sikerrel. Még csak találgatni sem tudnak szegény németek.

Itt egy lány 8 svájci szót sorol fel, ami a németben nem létezik. Viszont mindezt németül, így egyszerű földi halandók számára is érthető. Mármint a németül beszélők részére.

Gerber fondüreklám német-svájci fricskával. :)

Ez az alábbi riport pedig csak a nyelvgyakorlás (és a szórakozás kedvéért) ... 



És ha még mindig nem megy a svájci nyelv, íme egy 5 napos alaptanfolyam! :)

Forrás itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése