2013. november 26., kedd

Mobil-kérdés, Mobile Aid

Fotó innen


Ma végre rászántam magam, hogy elvigyem a telefonomat szervizbe, ill. először a Media Marktba, ahol vettük, hogy ők küldik tovább a szervizbe. Néhány hónapja kezdett el rendetlenkedni, mégpedig olymódon, hogy észre sem vettem. Mivel itt kint nem sokan hívnak telefonon, nem tűnik fel, ha sokáig nem szólal meg. Mert olyan trükkösen romlott el, hogy olyan, mintha működne, a gmail-es postafiókomba szépen jönnek az email-ek, de nem vagyok hívható, ill. én magam sem tudok hívást indítani. Vagyis látványra tudok, mert olyan, mintha kicsörögne, csak épp nem csörög. Ilyenkor kikapcsolás után magához tér. A rossz benne az, hogy nem veszem észre, mikor válok elérhetetlenné.

Első körben elvittem a Sunrise-hoz, ahol előfizetésem van. Ott machináltak valamit a kártyával, felvilágosítottak, hogy rendszeresen kell frissíteni a szoftvereket, majd utamra bocsátottak. A helyzet nem javult, így következő körben elmentem a Media Marktba. Ott szintén előadtam ékes német nyelven ezt a nem annyira egyszerű sztorit. Az eladó telefonos segítséget vett igénybe, melynek során újraindították a távolból a kártyámat. Azt mondták, ha ez sem segít, a telefon lesz a ludas.

A telefon 1-2 hétig úgy csinált, mintha megszeppent volna, én meg szorgosan frissítgettem, de tegnap megint bemondta az unalmast. Tegnap. Az 1 éves garancia holnap jár le. Meg az 1 évre vásárolt casco is, ami majdnem annyiba került, mint maga a telefon.

Nos, az eladó a hosszú történet után megkérdezte, hogy nem érte-e víz a telefont. A nemleges válasz után elmondta, hogy pedig akkor jogosult lennék egy újra, mivel az nem javítható. Kvázi azt javasolta, hogy dugjam víz alá a telefont, ha már úgyis fizettem a casco-t. Erre sajnos nem voltam képes. Ígyhát szépen kifáradtam az ügyfélszolgálatra, ahol ismét elmeséltem a teljes előtörténetet. Ekkor már trükkösen megkérdeztem, hogy tényleg víz alá kell-e dugnom a telefont, hogy újat kapjak cserébe. Sajnos igen, minden egyéb esetben javítható a készülék. Vívódtam magamban, mert hát mégiscsak kifizettem nem kevés pénzt casco-ra, de szándékosan megrongálni a telefont, az nem ment. 

Így felvette a jegyzőkönyvet az ügyfélszolgálatos és hozott egy butatelefont, a szép okosom helyett. Rutinos játékosként kértem, nézzük meg, hogy működik-e. Nem volt feltöltve, ezért bedugta, hogy töltődjön, de nem akart töltődni. Sebaj, van másik! Kártya ki, kártya másikba be. Ami ezután felszólított, hogy tegyük be a kártyát ... ami már bent volt. Nem esünk kétségbe, van másik cseretelefon. Ez már működött, viszont azonnal feltűnt, hogy az exportálás ellenére nincs minden telefonszám rajta a SIM-kártyán. Újabb exportálás (mindent átengedtem az ügyfélszolgálatosnak, elvégre mégiscsak ő a szakember, én meg egy csekély jártasságú telefonfelhasználó vagyok csupán), ami a kártya megteltét eredményezte, fontosabb számok átmásolása nélkül. Azt javasolta emberünk, hogy töröljek ki névjegyeket, amit én szépen meg is tettem, látván, hogy úgy sem lesz jobb ötlete. Véleménye szerint ugyanis az újabb exportálások során csak a még nem létező névjegyek duplázódnak, amiben nem vagyok biztos, de most már nincs is jelentősége. A legfontosabb számokat manuálisan kijelöltem, átmásoltuk és most itt állok egy kőkorszaki butatelefonnal, amit újra meg kell tanulnom, mert egész másképp működik, mint a mostaniak.

A történet pikantériája, hogy mielőtt megérkeztem a Media Marktba, pont egy interjú ment a rádióban a fiókok mélyén lapuló, már nem használt mobiltelefonokról, amikből Svájcban állítólag 8 millió db van, ill. a Mobile Aid akcióról, ami ezeknek a begyűjtéséről, újraértékesítéséből vagy újrafelhasználásából és az ilymódon keletkezett pénz jótékony célra (SOS Gyerekfalu javára, Etiópiában) való felhasználásáról szólt.
 

Tavaly 100.000 készüléket adtak le a svájciak az akció során (évente 1 millió új telefon fogy), a follow up film itt látható. Az adományozók eldönthetik, hogy mire fordítsák a szervezők a pénzt (melet ételre, biztonságos fedélre, oktatásra, önsegélyezésre). Az akció november 25. és december 15. között tart, a már nem használt, de még - lehetőség szerint - működőképes telefonokat a Swisscom üzleteiben lehet leadni.

Más téma, de még a Media Markthoz kötődik: az autópályamatrica-áremelés leszavazása után a mai napon 29,95 frankért árusították a jövő évi (40 frankos) matricákat. Sokan csak ezért mentek el, én meg véletlenül, mondhatni bónuszként futottam bele az akcióba.

Kiegészítés: most olvasom, hogy a hatóság délben leállította az akciót, ugyanis december elsejénél előbb nem lenne szabad az autópályamatricát érétkesíteni (éves matricáról van szó).

2 megjegyzés:

  1. Hm... szóval, nem csak nekem vannak extrém eseteim. Remélem nem veszed kárörvendésnek a megjegyzésem, de időnként hajlamos vagyok azt hinni, hogy csak én szaladok bele kevésbé, vagy abszolút hozzá nem értő ügyfelesekbe. Nálunk a múltkoriban a fiam telefonja produkált hasonló jelenségeket, de azt megjavították. Nekünk nem mondták ezt a vizes megoldást. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk igazán extrém eseteink nincsenek, és mivel alapvetően jóhiszemű és pozitív ember vagyok, sokmindent elfogadok, ami másnál már kiverné a biztosítékot. Nem a te ügyeidre gondolok, azok már az én ingerküszöbömet is meghaladnák! :)

      Törlés