2013. május 8., szerda

Thai kókusztejes csirkeleves

Fotó innen

Az egész úgy kezdődött, hogy Zermattban, a hotelben isteni citromfüves, kókusztejes csodalevest ettünk. Miután hazajöttünk, írtam is a hotelnak, hogyha nem titkos, akkor legyenek szívesek elküldeni nekem a receptjét. Szerencsére nem titkos, csak épp 1 hónapra bezárt a hotel, mi az utolsó vendégek egyike voltunk, de megígérték, hogy amint visszatérnek a szakácsok, küldik a receptet.

Igenám, de én időközben beszereztem a citromfüvet, ami nem a fűszernövény citromfű (melissa), hanem a más néven citronellaként is ismert (vagy nem ismert, de nevezett), angolul lemongrass nevű, újhagymához hasonló kinézetű növény.

Szóval itt álltam citromfűvel, recept nélkül, ezért kénytelen voltam receptet is nézni hozzá. Így bukkantam rá Chili and Vanilia oldalán a fent nevezett thai kókusztejes csirkelevesre. Ez újabb feladatot rótt rám, ugyanis rengeteg olyan hozzávalója van, ami viszont nekem nincs itthon, mi több, még nem is hallottam róluk.

Ma - utam során - elhaladtam az ázsiai bolt előtt, gondoltam, itt a nagyszerű alkalom, hogy beszerezzem a hiányzó hozzávalókat. Egy bökkenő volt csak: fogalmam sem volt, hogy mik hiányoznak. Annyira emlékeztem, hogy curry paszta és valamilyen levél kell még, az egzotikus dolgok közül. A polcokon alaposan körülnéztem, de a levél nevét semmelyik zöld növényen nem ismertem fel, curry pasztából meg egyenesen 6-féle volt (piros, zöld, barna, meg még a szivárvány mindenféle árnyalata). A boltban egyetlen pénztáros tartózkodott, ő is egy fiatal férfi. Elmondtam neki, hogy olvastam egy receptet, egy thai csirkelevesét, amihez kell curry paszta és valamilyen levél, meg kókusztej, de sajnos többre nem emlékszem. Tud nekem segíteni? És láss csodát, tudott!

Így került a kosárba galanga gyökér (csodálkoztam, hogy miért olyan fehéres színű a gyömbér, merthogy pont úgy néz ki, thai gyömbérnek is nevezik), egy zacskó mélyhűtött kaffir lime levél, egy zacskó Tomka paszta, ami állítása szerint mindenképpen szükséges a leveshez és így nem kell külön curry pasztát sem vennem. Valamilyen gombakonzervet is mutatott, de mivel arra nem emlékeztem, azt nem vettem meg. Kár, most mehetek vissza, mert az is szerepel a receptben. Egyszóval teljesen képben volt. Kíváncsi vagyok, hány magyar férfi tudná elmondani egy tetszőlegesen kiválasztott magyar leves hozzávalóit és fűszerezését? :)

Időközben elmentem újra az ázsiai boltba és vettem gombát is, meg bekészleteztem kókusztejből is, mert nagyon rákaptam, amióta a laktózintolerancia miatt nem fogyaszthatok tejterméket. A Coop-ba is bementem, hogy friss koriandert vegyek, mert az nem volt az ázsiaiban. Itt ért a meglepetés, ugyanis árulnak pont egy ilyen leveshez való kis adag citromfű/chili paprika, kaffir lime levél csomagot. Én meg külön-külön több hónapra valót bevásároltam mindegyikből. No de így jár a kezdő thai kaját főző, vagyis én.



Vissza a konyhába! Kikészítettem a hozzávalókat és nekiálltam főzni. A hagymát, fokhagymát felaprítottam, ekkor jött volna az eredeti recept szerint a curry paszta, amit ugye nem vettem, mert ehelyett adta el nekem a fiú a tomka pasztát. Elolvasom a tartalmát, hát látom ám, hogy minden van benne, amiket én külön szépen megvettem, plusz cukor is, ami most szintén nem illik a diétámba. Itt vívódtam, hogy most mitévő legyek, hiszen annyi mindent vásároltam a leveshez, többek között a csomag citromfüvet, mint kiindulási alapot, amik most mind érintetlenül maradnak. Kis (na jó, sok) hezitálás után abban maradtam magammal, hogy úgyis megyek vissza a városba estefelé, majd akkor veszek curry pasztát is és majd este főzöm meg a levest. A sors azonban úgy akarta, hogy ez a történet ne így érjen véget. Az üzletek ugyanis ma kivételesen 6-kor bezártak, a holnapi ünnepnapra való tekintettel. Így kénytelen voltam ott folytatni, ahol órákkal ezelőtt abbahagytam és változatlanul itt állok a citromfűvel...

Van valakinek jó citromfüves receptje? :)

Ja, a leves nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése