2013. május 3., péntek

Mire való a biztosítás?!

Ez most kivételesen magyar ügy, és szeretném megosztani, mert örök naívként felháborodtam és megdöbbentem a kimenetelén.

Amikor otthon vagyunk, mindig kölcsönkapjuk szüleim autóját, hogy legyen mivel közlekednünk. Karácsonykor sem volt ez másképp. Ezzel az autóval mentünk el Szegedre, ahol szépen leparkoltunk a ház előtt és behurcoltuk a cuccainkat. A 2. kör bőröndért mentünk éppen ki, amikor a kapuból nagy csörömpölést hallottunk néhány méternyire tőlünk.

Az autóhoz érve kiderült, hogy pont a mi autónk motorháztetejére esett 1 (2?) cserép a ház tetejéről, alaposan megkarcolva, behorpasztva azt. Az esetnek szemtanúja is volt, aki elmondta, hogy mi történt (mi csak hallottuk, de ő látta is). Még szerencse, hogy senkire nem esett rá a cserép!

A cserépdarabokat összeszedtük, bizonyítéknak, a kárt és a helyszínt lefényképeztük. Mivel épp karácsony volt, aztán meg hétvége, a biztosító telefonos információs vonala sem működött. Ezért elmentünk a rendőrségre, megtudakolni, hogy ilyen esetekben felvesznek-e jegyzőkönyvet. A válasz egyértelmű "nem" volt.

A ház az IKV (ingatlankezelő) tulajdona, így hát részükre írtunk egy kárbejelentést, fotókkal és szemtanúk aláírásával alátámasztva. Nem sokkal később a tetőn 2 új cserép jelent meg, az erről készült fotót is csatoltuk. Egy biztosításokban jártas, ezen a területen dolgozó ismerősöm javaslatára azt is ráírtuk, hogy az IKV felelősségbiztosításának terhére tesszük ezt a kárbejelentést, hiszen ebben az esetben az IKV-nak ez nem költség, és a kár - számukra - kis összege a következő évi besorolásukat sem befolyásolja.

Telt-múlt az idő, állítólag arra vártunk, hogy a biztosító kárfelmérőt küldjön ki a házhoz.

Most kaptuk meg a biztosító végleges válaszát, hogy mivel az IKV nem ismeri el a felelősségét a kár okozásában (nem azért esett le a cserép, mert pl. sétálgattak a tetőn a dolgozói és kilazították), ezért a biztosító sem fizet.

Akkor mire szolgál a biztosítás?

Állítólag a következő lépés az lehetne, hogy perre visszük az ügyet, de a perköltség egyértelműen jóval magasabb lenne, mint maga a kár. Talán eleve erre játszanak, hogy úgysem megy perre senki?

Rendjén van ez így? Ha van valakinek javaslata, örömmel fogadom.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon sajnálom, kellemetlen ügy.
    Szégyen, hogy egy ekkora cég nem vállalja fel a hibáját. Erkölcsileg és anyagilag is érthetetlen.
    Szerintem jól gondolod, hogy arra játszanak.
    A magyar bírói joggyakorlatot ismerve, nem vagyok biztos benne, hogy egyértelmű lenne az egyértelmű.
    :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az együttérzésed. Azon gondolkodom, hogy megkérdezem a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséget. Ennyit még megér.

      Törlés