2013. május 2., csütörtök

Fegyver gyerekeknek?!

Az USA Kentucky államában kedden egy 5 éves kisfiú saját - 4. szülinapjára kapott - lőfegyverével lőtte le 2,5 éves kishugát. A fegyver megtöltve állt az egyik sarokban, a kisfiú felkapta, amíg a mama a verandán tartózkodott és egyetlen lövéssel lelőtte a hugát.

És nem ez volt az első ilyen eset mostanában (3 héttel ezelőtt két 4 éves volt az elkövető).  Több kérdés is felmerül ennek kapcsán:
  • Mi a csudának készítenek gyerekeknek fegyvereket?!
  • Hogy engedhetik meg, hogy ezeket még reklámozzák is?
  • Ha már van a gyereknek, akkor hogy lehetséges, hogy nem zárják el a fegyvert és nem csak szigorú felügyelet mellett gyakorolhat vele?
  • Hogy lehetséges, hogy a fegyver megtöltve hever a házban?
A fegyvergyártó cég honlapján kisgyerekek, sőt, még totyogó gyerek is látható puskával lefényképezve... A hírekben úgy hallottam, hogy évi 60 ezer puskát gyártanak ebből a típusból - gyerekeknek, a jövő nemzedékének.

Ja, és állítólag az USÁ-ban nem hozható forgalomba a Kindertojás, mert veszélyes...

Cikk itt (németül) és itt (az eredeti angol).

1 megjegyzés:

  1. Hű, erről én is írni akartam, de megelőztél!

    Tegnap láttam a riportot az eladóval, aki teljesen normálisan mutogatta a fegyvereket, amiket kifejezetten gyerekeknek készítettek...mondanom sem kell, én nem fogtam még olyan komolynak látszó fegyvert a kezembe (mondjuk engem nem is vonz).

    Nagyon durva! És az anyuka közli, hogy baleset volt, nem is érti, hogy történt...tuti, megráztam volna! A kislány pedig olyan csodaszép gyerek volt és pontosan Domival egyidős!!!

    VálaszTörlés