2013. március 16., szombat

Teljesítménytúra

Ahogy az időjárás kedvezőbbre fordul, egyre gyakrabban túrázunk. Na, csak olyan koca-túristák vagyunk, de azért mégis. Múlt hétvégén pl. egy 11 km-es, 3 órás (erőltetett menetben számított), nagyon könnyűnek titulált túrával (Baden-Brugg) nyitottuk a tavaszi kiránduló-szezont. Mivel azonban minden fánál, érdekesebb jelenségnél megálltunk gyönyörködni, fényképezni, sőt, medvehagymát szedni, eléggé elhúzódott az út. És mivel volt menekülési útvonal egy közelebbi település irányába, egy kicsit lerövidítettük a túrát. Amit gyalog 3 óra alatt tettünk meg, az vonattal 8 perc volt visszafelé. :)

Ma került megrendezésre Badenben a Limmat-Lauf nevű helyi futóverseny, melyen - idén először - túraútvonalat is kijelöltek. Már a meghirdetéskor elhatároztuk, hogy ezen részt veszünk. Családilag be is neveztünk (nevezési díj 15 frank) a rövidebb útvonalra, kaptunk egy részletes térképét, a hátoldalán részletes leírással, hogy hol vannak időmérő pontok, onnan mikor merre tovább, ill. egy időmérő eszközt, amit az időmérő pontokon érvényesíteni kellett - az elsőt rögtön a startnál. A szervező aggódott is, hogy tudjuk-e az irányt, mert mostantól ketyeg az óra. Mi ugyan egy laza sétát terveztünk, de minden nevező és szervező nagyon komolyan vette a feladatot (menet közben komplett nyugdíjas klubbok trappoltak el energikusan mellettünk), igaz, ők nordic-walking felszereléssel könnyítették a haladást. Boginak nem nagyon fűlött a foga a túrához (úgy általában semmilyenhez, na de ilyen megterhelőhöz pláne nem), viszont engem hajtott, mert nálam volt az időmérő eszköz. Amikor azonban a lépcsőn felfelé meg-meg álltam, átvette tőlem, és onnantól ő ment legelöl, gyakran messze elhagyva minket.

Nevezéskor inkább leírtam a nevem betűzés helyett :)

Érvényesítés az első mérőállomásnál

A túra legelső szakasza volt a legkeményebb (leírás a verseny kiírásában itt) - 478 igencsak meredek lépcsőfokon kellett fölmenni a hegytetőre (a hosszabb túra 1522 lépcsőfok leküzdését jelentette volna, ebből 938 fölfelé és 584 lefelé - a leggyorsabb futó 55 perc alatt tette meg ezt a távot/szakaszt). 350 m-es tengerszint feletti magasságról indultunk, a túra legmagasabb pontja 514 m volt. Azzal biztattuk magunkat - miközben a tüdőnket kiköptük, a szívünk a torkunkban dobogott és a csípős hideg ellenére szakadt rólunk az izzadság -, hogy ha fölérünk, onnan már csak lefelé vezethet az út. Na de odáig el is kellett jutni... S valóban, utána lefelé haladtunk, majd ismét kezdődött a fölfelé menetelés (újabb nyugdíjasok húztak el mellettünk), a szemközti hegy csúcsa volt a következő kijelölt cél. Az utat kis szalagok jelezték. Ha a hosszabb túraútvonalat választottuk volna, akkor a 3. hegyet is meg kellett volna másznunk. Baden ugyanis a Limmat folyó partján, egy völgyben, több hegycsúcs ölelésében fekszik.

A nagy híd túloldalának lábán túlról indultunk, ideáig lépcsőn jöttünk

A szemközti hegyről jöttünk át erre a hegyre

A teljesítménytúrát végül 2.20 perc alatt abszolváltuk (Boginál volt ekkor már az időmérő, aki előre ment, de végül véletlenül a hosszabb útvonal jelzéseit követte, ezért egy 3., nem hivatalos úton haladt a túra vége felé). Összehasonlításképpen: a 8 km-es hosszú túra is teljesíthető volt 2 óra alatt... :)

Igencsak elfáradtunk, azóta csak heverek. Holnap valószínűleg mindannyiunknak erős izomláza lesz. A svájci normát még nem hozzuk...

Hivatalos képgaléria itt.

Friss hír, hogy felkerültünk a tabellára! :) A 9. helyen végeztünk - lehet, hogy többen nem is indultak? A kimutatás szerint 5,7 km-t tettünk meg és 230 m szintkülönbséget. A legjobb idő 54 perc volt (a miénk 2 óra 20 perc). Ebből ugye 20-30 perc a táv önkéntes kibővítéséből származik. :)

1. Nagy-nagy gratula. :)
    És egyben köszi. Már egy ideje fel szeretnék menni a nagy-híddal szembeni hegyre, most már tudom, hogyan.

1. Köszönjük! Én is régóta szemezek a Schartenfels-zel... :)

2. Hu, hősök vagytok Szilvi! Szuper ügyesek voltatok.
    De hogy lesz ebből holnap zumba?:)

1. A kimerültség után várt izomláz elmaradt! :)