2013. március 7., csütörtök

Melyiket válasszam? - Mobil

Műszaki dolgok tekintetében abszolút antitalentum vagyok. Nálam már a mobiltelefon is ebbe a kategóriába tartozik, nagyon nehezen haladok a korral és igazából nem is tudom, sőt, nem is érdekel, hogy mi mindent tud egy mobiltelefon, vagy akár a sajátom. Ez akkor derült ki, amikor újat kaptam, az enyémet megkapta Bogi és rögtön felfedezett rajta egy sor dolgot, amiről nekem fogalmam sem volt.

A másik - számomra - túlságosan bonyolult dolog a szolgáltató és a megfelelő csomag kiválasztása. Alapvetően csak telefonálok és SMS-ezek, no meg fényképezek a telefonnal, ill. az újjal már az e-mail-jeimet is tudom olvasni (valószínűleg a régivel is tudtam volna...). 

Amikor kiköltöztünk, egy feltöltőkártyás telefont vettem (Lebara), amivel - akkor legalábbis - a legkedvezőbb tarifával lehet külföldi vonalas számot hívni. Gondoltam, hogy haza fogok a legtöbbet telefonálni. Persze nem így lett, hiszen mire való a Skype, ha nem ennek kiváltására? Mivel Bogi ettől a tanítási évtől kezdve egyedül jár iskolába, időszerű volt, hogy ő is kapjon egy mobilt. Meg is kapta az enyémet és vettem neki is egy ugyanolyan feltöltőkártyát, mint az enyém, hogy ingyen hívhassuk egymást. Igenám, de a telefonhoz, amit vettem, már nem Lebara feltöltőkártyát vettem, hanem egy másik szolgáltató internetes előfizetéses csomagját. Szóval lőttek egymás ingyenes hívásának (pedig Bogi feltöltőkártyáját jó alaposan feltöltöttem). Sebaj, mert az én új szolgáltatómnál adtak ingyen egy 5 frankkal feltöltött feltöltőkártyát, így ha Bogi lebeszéli majd azt a rengeteg pénzt, amit feltöltöttem neki a kártyára, akkor kap egy új kártyát, amivel már tényleg ingyen hívhatjuk egymást. Ja, az én Lebara feltöltőkártyámon is még jó sok pénz van, de már hónapok óta nem azt használom. Hát ennyit az optimalizálásról és az átgondolt cselekedetekről...


Némiképp megnyugtatott egy ma olvasott cikk, miszerint, ha a svájciak a számukra optimális mobil-csomagot választanák (tehát, ha csak azért fizetnének, amit valóban használnak is), akkor évente 2,6 milliárd frankot (!) spórolhatnának!!! Nem írtam el, milliárdos nagyságrendről van szó!

Két alapvető választási lehetőség van, az egyik az előfizetéses, a másik a feltöltőkártyás. Sokan odáig jutunk, hogy kiválasztjuk az egyiket, ha előfizetéses, akkor egy akkor éppen szimpatikus, kedvező árú csomagot hozzá, aztán, ha nincs gond a szolgáltatással, ritkán foglalkozunk később a tarifaoptimalizálással, más csomagra való váltással vagy netalán szolgáltató-váltással. 

Ha mégis erre adnánk a fejünket, akkor a következő oldalakon végezhetünk összehasonlítást a különböző szolgálatok különböző ajánlatai között:
Dschungelkompass - Állítólag ez a legkönnyebben használható. Csak be kell írni a havonta lebeszélt percek és elküldött SMS-ek számát, valamint az esetleges internetes adatforgalom mennyiségét és máris megkapjuk az ehhez leginkább passzoló ajánlatot. Ezen a linken nem csak a mobil, hanem a vezetékes telefon, internet és TV-díjakat is össze lehet hasonlítani.
Comparis - Ez az oldal mindenféle ajánlat összehasonlítására alkalmas (biztosítás, autó, ingatlan, pályakezdők, költözés).
Abo-Checker - Itt csupán a mobiltarifáknak tudunk utánanézni.

Sok sikert azoknak, akik nálam alaposabban megfontolják, hogy milyen szolgáltatót válasszanak!


3 megjegyzés:

  1. :)
    Nem vagy egyedül.
    Nekem nagyobbak a gyerekeim, így én szoktam megörökölni a levetett telefonjukat.
    Engem sem nagyon érdekel a rendkívül sok opció, ami van egy-egy telefonon, és nem tudtam megszokni az érintőképernyőt, így tegnap vettem egy hagyományosat.
    Ma próbáltam ki, de egy hívás után jelezte, hogy lefogyott az egyenlegem. Gondoltam, feltöltöm és megy minden a maga útján.
    Aztán meglepve tapasztaltam, hogy a következő hívás megszakadt, mert lefogyott (?) az egyenlegem...
    Az nem kifejezés, hogy milyen bosszús lettem. Valamit biztosan elállítottam rajta. Valószínűleg valami internet alapú izé lezabálta a pénzt. :(
    Most nem tudom, hogy sírjak, vagy inkább nevessek...

    VálaszTörlés
  2. én épp a napokban emlegettem, hogy lassan egy telefon v. akár internet csomag kiválasztásához már diploma kell, és még diplomásként is nehéz átlátni akkora a káosz. de a férjem szerint direkt csinálják ezt a szolgáltatók. fene tudja, lehet csak üldöztetési mániás??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is simán el tudom képzelni, hogy szándékos az átláthatatlanság. Így nem tudod, sőt, eszedbe sem jut figyelemmel kísérni, hogy miután leszerződtél, mi éri meg neked a legjobban. Jó esetben - legalább - a szerződéskötéskor képben vagy. :)

      Törlés