2013. február 15., péntek

Schwarzwald, síelés, függőhidak

Le kell szögeznem, hogy az eltelt 2,5 év, pontosabban 3 síszezon ellenére Bogi az egyetlen - az iskolai sítábornak hála - aki valamennyire tud síelni. Igaz, én is voltam már egy 2 alkalmas oktatáson sok évvel ezelőtt és tavaly Bogi miatt rámerészkedtem a baby-pályára, de akkor is igencsak halálfélelmem volt. Annyira csúszik a hó, meg a léc... :)

Másik lehetőség a szánkózás, ha már itt a sok hegy, meg síparadicsom, de azért ahhoz, hogy igazán szép és jó helyre menjünk, egy kicsit nekünk is utazni kell. Na, nem sokat, forgalom nélkül kb. 1-1,5 óra alatt ott vagyunk pl. a Titlisnél, Engelbergben. Azt a helyet nagyon szeretjük, több szintre visznek fel a felvonók, mindenhonnan indulnak sífelvonók is, de egyszerű túristaként is el lehet jutni a csúcsra - mármint a hegy csúcsára, ahonnan jó esetben fantasztikus kilátás nyílik. Ráadásul most készült el Európa legmagasabban fekvő gyalogos-függőhídja Engelbergben (3.000 méter fölött). 1 m széles és 100 m hosszú, 1,3 milliárd CHF-be került a megépítése, de hosszú távon nyereséggel kalkulálnak. A leghosszabb függőhidat is nemrég adták át Sattelben, az 374 m hosszú. Svájcban egyébként jó pár függőhíd található, ezek ezen a linken megtalálhatók.

Hetek óta figyeljük az időjárást, hogy mikor nem havazik, mikor nincs iskola síszünet és mikor van kedvünk... Legutóbb, amikor az időjárás miatt nem mentünk, kiderült, hogy jól tettük, mert a Titlishez vezető úton valamilyen baleset volt, ami hosszú időre blokkolta a forgalmat.

Viszont kaptunk egy ötletet, hogy miért nem megyünk át Németországba, a határtól nem messze van egy síparadicsom, ami nagyon szép és kevesen járnak oda. Kaptunk is az ötleten. Józsi ugyan sajnos lebetegedett, így ő itthon maradt, ráadásul nekem kellett vezetnem (hegyen-völgyön nem az én világom vezetni), de megérte. Szűk 1 óra alatt ott voltunk a Fekete-erdőben fekvő Feldbergen, azon belül is Altglashüttenben. A honlap szerint itt van szánkópálya is, igaz, csak 100 m hosszú. Hát igen, nem összehasonlítható az engelbergi több km-essel, de legalább így meg tudtunk oldani, hogy Bogi síeljen, én szánkózzak. A gyakorló pálya és a szánkópálya ugyanis közvetlenül egymás mellett van, csupán a mozgójárdás felvonó választja el a kettőt. A táj pedig egyszerűen fantasztikus volt és az időjárás is kegyes volt hozzánk. Ragyogó napsütés és -8 fok fogadott. Besétáltunk a faluba, hogy sífelszerelést kölcsönözzünk, de üresség fogadott minket. Bogi méretében még szerencsére volt bakancs (a lécét még nem nőtte ki, vittük magunkkal), de nekem már nem jutott semmi. Így maradt a szánkózás.

Az ételhez jutás sem volt egyszerű, mert hosszú sor kígyózott az étteremben. Kívülről viszonylag nagy épületnek tűnt, de mint bent kiderült, annak 2/3-ában a kecskéket téliesítették és a fennmaradó 1/3-on osztozott a konyha és a kb. 6-7 db asztal. Sebaj, kiültünk a napra a jó forró gulyáslevessel (Bogi burgonyakrémlevesnek keresztelt krumplifőzeléket evett virslivel, miután hosszú vitát folytattunk arról, hogy miért nem ehet sült krumplit ... ami mellesleg el is fogyott, mire sorra kerültünk).

Hazafelé mégegyszer megcsodáltunk a tájat, a végtelen hómezőket, ahol sok sífutót láttunk a hótenger közepén legyalult pályán, a fekete fenyőket (tényleg feketék, méltó a terület a nevére) és a Schluchsee-t, melynek nagy része a nagy hidegre való tekintettel befagyott. Lehet, hogy legközelebb nem is kell tovább mennünk, mert a határhoz közelebb eső Schluchsee mellett is lehet szánkózni, síelni. Megér egy, de akár több kirándulást is. Ráadásul útközben az Alpok vonulata is látszott, vagy inkább sejlett. Csodaszép volt, mintha felhő húzódna végig Svájc látképe felett (ereszkedtünk lefelé, ezért láttunk jól rá).

1. Többek közt azt szeretem Svájcban, hogy szinte ki sem kell tenni a lábát az embernek a lakásból, a közelben akad olyan hely, ahol van sportolási, szórakozási lehetőség.
    A képek nagyon kedvcsinálóak, köszi.

1. Igen, a tengerpartot (és a pezsgő életet) kivéve szinte minden van a közelben. :)