2013. január 23., szerda

Gasztronómiai kalandozás

 
Az úgy volt, hogy ezúttal az édeskömény-gumónak nem tudtam ellenállni, amit errefelé nagy mennyiségben termesztenek és egész évben kapható. Az édesburgonyára is kíváncsi voltam (sárga húsa már sejteti, hogy béta-karotinban gazdag). Mivel mindkettőt el kell előbb-utóbb fogyasztani, ezért - legnagyobb örömömre - találtam egy olyan receptet, amiben mindkettőt hasznosítani tudom.

Ő az édesburgonya, hámozva és hámozatlanul

Olyan isteni finom lett (persze még csak én kóstoltam), hogy muszáj megörökítenem és mindenkit csak bátorítani tudok, hogyha hozzájut ezekhez a hozzávalókhoz, akkor feltétlenül próbálja ki! :) A receptíró szerint erősen lúgosító hatású, aminek külön örülünk.

Édesköményes édesburgonya fetával és olívával - A pontos leírás a NoSalty.hu-n található, itt.

Én kihagytam az olajbogyót, mert nem szeretem, ill. az újhagymát, mert az meg nem volt itthon, de így is nagyon ízletes lett.

hozzávalók 6 főre
1 kg édesburgonya
2 édeskömény-gumó
1 nagy fej lilahagyma
1 kis fej fokhagyma
2 szál újhagyma
1 csokor friss petrezselyem 20 dkg
feta sajt
1 kis üveg fekete olajbogyó 2 tk morzsolt kakukkfű
2 dl olívaolaj
só
bors 

2 megjegyzés:

  1. Nahát...kipróbáltad a receptemet. És ízlett is. De jó! :-)
    <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azóta már többször elkészítettem, nagyon ízlik! Külön öröm, h a te recepted! :)

      Törlés