2012. december 10., hétfő

Kezdődik a síszezon


Lassan 2 hete kisebb-nagyobb kihagyásokkal havazik, már kb. 40 cm hó van. Most például hatalmas pelyhekben. Holle anyó bőségesen kárpótol az elmúlt két év szűkebben mért havazásáért. Engem mondjuk nem kéne... Én kibékülnék azzal, ha havazna mondjuk 1-2 alkalommal és az a hó kitartana ... Mert a hó szép, gyönyörű, hangulatos, télies, a hó hasznos - és kimondhatatlanul örülnek neki a téli sportok szerelmesei.





Képek a teraszunkról, zoom nélkül
Múlt hétvégén (az ezelőttin) Svájc-szerte megnyíltak a sípályák. A mostanin pedig a mi házunk melletti kiránduló út is átlényegült szánkópályává. Nekünk pedig pályaszállásunk van! :) Mintha egy síparadicsomban laknánk. Kár, hogy csak egy szánkónk van, mert az édeskevés hármunknak, de még kettőnknek is. De valahogy majd megoldjuk, ha már így alakult a helyzet a lakás és a szánkópálya viszonylatában! Felvonó ugyan nincs, de a helyi újságban is közhírré tétetett, hogy a szánkózók a házunk elől induló busszal felmehetnek a csúcsra (vasárnap 15 percenként jár), így nem kell nagy fáradsággal felhúzniuk a szánkójukat (meg magukat) a hegytetőre, hogy újra lecsúszhassanak. 

Szombaton éjjel fél 1-kor egy kb. 10 fős társaság csúszott le a hegyről, fejlámpákkal felszerelkezve. Jó buli! :)

Egyébként az eddigi viszonylag enyhe időjárásnak köszönhetően most kevésbé hideg talajra hullot a nagy mennyiségű hó, ezért szinte az egész országban lavinaveszély van. Tegnap egy 300 m széles lavina 11 embert sodort el Engadinban (Graubünden kantonban), szerencsére mind önerőből kiszabadultak és csak 2-en sérültek meg.

Ma reggel még rendesen járt a busz, így Bogi gond nélkül eljutott az iskolába, de fél órával később az én buszom már kimaradt, így gyalog mentem le a városba (ha nem esik az eső, szinte mindig gyalog megyek, de most nem akartam csúszkálni és időre mentem - volna). Az alkalmat kihasználtam és fényképeztem. Ezt is csak telefonnal, ezért a minőség legalább olyan rossz, mint a fönti képeké (ezért Józsitól mindig megrovásban részesülök). :)

Éljen a tél!

A fák mögött a házunk, a buszmegállóból fényképezve
A vendégparkoló és a járda - szó szerint - hűlt helye



Lefelé a hegyről


Remény ...

Ha valaki abban a reményben került erre a blogra, hogy itt a svájci sípályákról némi információt kaphat, akkor ezt a linket érdemes megnézni - régiónként az összes síterep megtalálható rajta, részletes információkkal (felvonók fajtája, száma, pályák száma, hossza, nehézségi foka, aktuális hóhelyzet, síbérlet ára, szállások stb.).


2 megjegyzés: