2012. október 7., vasárnap

Tök jó?

Fotó innen
Svájban már néhány hete megkezdődött a tök-szezon. Van kicsi, nagy, sárga, narancssárga és mindenféle fajtájú, formájú. Kb. 800 fajtája létezik és nagyon jó hatással van ételként az ember szervezetére. Mind a gazdák, mind az áruházak kirakták már tarkabarka kínálatukat. Az olyan amatőrök számára, mint én is vagyok, minden tök ára mellett azt is feltüntetik, hogy mire alkalmas, mit a legjobb készíteni belőle. Azon a tökön, amit végül kiválasztottam, még recept is volt.

Fotó innen
Fotó innen
Ma pedig megrendezték az évi rendes tök-versenyt is. Az idei nyertes nemcsak tavalyi rekordját, hanem egyúttal Európa-rekordot is döntött. Sőt, az első 5 helyezett mind nehezebb, mint az előző évi rekorder. A díjnyertes tök nem kevesebb, mint 768 kg-ot nyom! De ez még mind semmi: az USA-ban a legnagyobb tök idén 911 kg súlyú, ezzel egyúttal világrekorder. Normális ez? Természetes? Vajon mitől ilyen hatalmasak?

3 megjegyzés:

  1. Azt nem tudom, mitől ilyen hatalmasak, de nagyon bírom, ahogy színesítik a boltokat, utcákat, udvarokat. Pláne Spreitenbach-ban, ahová kipakolják az út mellé a tököket. Azt viszont nem tudom, melyik fajta alkalmas arra, hogy olyan igazi "magyaros", édes sült tököt készítsünk belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem a sokféleségüket. A sült tököt azonban utálom - talán azért, mert gyerekkoromban nagyon sokat kaptam, még be is sárgultam tőle. :)

      Törlés
  2. Jaj szegény, az rossz lehetett :(

    VálaszTörlés