2012. október 11., csütörtök

Alagutak biztonsága



Egy nemrég készült felmérés szerint a megvizsgált svájci alagutak biztonsága elmarad az európai alagutakétól.

A legkevésbé biztonságosnak a Graubünden kantonban található 2,4 km hosszú Isla-Bella alagút és a Zürich kantonban, az A1-es autópályaszakaszon lévő 3,3 km-es Gubrist alagút bizonyult. Előbbi ugyan jobb értékelést kapott, mint 2012-ben, de még mindig nem elég biztonságos. Amit 5 ország szakértői hiányoltak a szembejövő forgalmú Isla-Bella alagút esetén, az a nem elegendő vészkijárat és a hangosbemondók. A Gubristnál pedig a gyakori dugók és a leállósáv hiánya vezetett a leminősítéshez. 2000-ben nég "jó", idén már csak "megfelelt" minősítést kapott.

A teszt győzteseként az ausztriai Tauern alagútat hozták ki, a 2. helyezett pedig a holland Roer alagút. Általánosan elmondható, hogy a közúti alagutak évről évre egyre biztonságosabbak. A tesztet 5 autóklub közösen végzi, 10 alagút 8 kritérium szerinti felmérésével. Értékelik az alagút megtervezését, a megvilágítását, áramellátását, a forgalom lefutását ill. felügyeletét, a kommunikációs lehetőségeket, a vészkijáratokat, a tűzvédelmet, a szellőzést és vészhelyzetkezelést. 

A megvizsgáltak közül egy sem kapott idén "nem megfelelő" minősítést.

A cikkbe beinzertáltak egy kisfilmet is arról, hogyan közlekedjünk biztonságosan az alagutakban. A svájci alagutak listája itt található. Infografika a svájci autópályákról itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése