2012. szeptember 18., kedd

Ékszerkiállítás

Fotó innen

Egyik pénteken (a múlt hét előttin) Bogi már de. 10-kor végzett az iskolában, ezért úgy gondoltam, mivel az időjárás is pompás volt, hogy kihasználjuk az időt és elmegyünk valahova. Itt jött a dolog neheze, mert Bogi nem szívesen megy sehova, se kirándulni, se várost nézni, se múzeumba. Ezért nagyon megörültem, amikor találtam egy ékszerkiállítást Zürichben, bíztam benne, hogy ez őt is érdekelni fogja. Ezzel sem sikerült lázba hoznom, de hajthatatlan voltam és elmentünk.

Szerencsére! Ugyanis ez nem egy hagyományos ékszerkiállítás volt, hanem amolyan alternatív: csupa olyan dologból készült ékszert állítottak ki, amiből egyébként az embernek esze ágában sincs ékszert készíteni (cipzár, fülhallgató, tipli, horgolás stb.). A kiállítás címe is az: Ékszer határok nélkül (Schmuck ohne Grenzen). A Museum Bellerive épületében, a Zürichsee tó partján található, még néhány napig, szeptember 23-ig, mivel csupán időszaki kiállítás.

Rögtön a bejáratnál egy interaktív rész köti le a látogatót. Nyakláncterveket (rajzokat) vágtak 3 részre (medál rész, lánc és a fölső rész kapoccsal), és kemény műanyaglapokra nyomtatták őket. 3 különböző rekeszbe helyezték őket, a falra pedig kampókat, amire a saját kreációkat, kombinációkat lehetett felrakosgatni.


Annyira szokatlan és meglepő dolgok voltak! Mint pl. a fönti képen - egy dísztányér, mint medál, ill. a belőle kivágott kis körök egy láncra felfűzve. A legextrémebb mégis egy kisfilm volt, ami egy nőt mutatott, aki a szájából kivett rágógumit formázgatta és helyezte el a pulóverén különböző alakokban, mint bross. Az újraformázás előtt mindig újrarágta...



A múzeum mellett egy óriási füves park terül el, néhány gyönyörű ősfával. Egyik oldalról a tó, másik oldalról pedig a Chinagarten (Kínai kert) határolja. A fű olyan fantasztikusan szép és hívogató volt, hogy nem tudtam megállni, ledobtam a cipőmet, Bogi követte példámat és fel-alá sétáltunk rajta. :)


A Chinagarten kívülről kínai fal/épület, belülről gyönyörű park, étterem és rendezvényhelyszín. 1993-ban épült a délnyugat-kínai Kunming testvérváros ajándékaként, köszönetképpen a kunmingi ivóvízellátás és vízhálózat kiépítésében nyújtott technikai és tudományos segítéségért.

A képek itt láthatók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése