2012. július 25., szerda

MIni gasztro-körkép - Budapest

Ahány barát, annyiféle stílus, így sokféle helyre eljutottam az elmúlt hetek során.

Ankert - Budapest legnagyobb belvárosi kerthelyisége. Igazán különleges, ugyanis egy lakatlan belvárosi ház belső udvarán található, de eső estén van hová behúzódni. Nagyon finom limonádét ittam itt. Az ételkínálat korlátozott, néhány szendvics, ill. sült krumplik (hagyományos, ill. steak).


Nyereg Itató - A Városligeti tó Robinson étteremmel szemközti oldalán, de nem közvetlenül a part mellett, óriási fák árnyékában. Semmi pucc, a megáfradt bringások kiköthetik járművüket, és a hajópadlóval fedett füvön pihenhetnek a fák, ill. a napernyők alatt. Frissensült grillételek, saláták képezik az étlap alapját, amit műanyag tányérban, műanyag evőeszközzel szolgálnak fel. Tökéletes helyszín, kedves kiszolgálás, de a tisztaságra adhatnának egy kicsit jobban (lásd mosdók).


Napos Oldal Vegetáriánus Étterem - A VI. kerületben, a Jókai utca napos (páratlan) oldalán található. Biobolttal egy légtérben, picike étterem, viszont ehhez képest egész nagy kínálat, ső napi menü is van. Ezen kívül friss sütemények is kaphatók, teljes őrlésű tönkölylisztből. Én a zserbót és a meggyes pitét kóstoltam, mindkettő isteni! A kiszolgálás sem hagyott kívánnivalót maga után, természetes kedvesség és segítőkészség jellemezte.


Cserpes Tejivó - A Cserpes termékeket már évekkel ezelőtt is vásároltam, de akkor még csak egy-egy helyen találtam, piacokon. Ma már szerencsére sokkal több helyen kaphatóak, sőt, nyár elején megnyílt a saját üzletük is, a Deák téren, közvetlenül a metrófeljárónál lévő Meki mellett. Remélem, néhény Meki-evő át fog térni az egészségesebb ételekre... A megszokott tejtermékek (tej, sajt, joghurtok) mellett kakaóscsiga, pogácsa és szendvicsek is kaphatók, na meg kakaó és turmixok is. Igényes, bájos design jellemzi.


Nosztalgia Étterem - Hazajövetelünkkor első utunk általában Kistarcsára szokott vezetni, hogy végre újra finom magyaros, hazai ételt együnk (én személy szerint a Jókai bablevesre szavazok). Az adagok hatalmasak, a 2 személyes Nosztalgia-tálat pl. hárman sem tudjuk megenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése