2012. június 21., csütörtök

Kilátóhely

Svájcban minden működik és minden nagyon praktikus. Az ország adottságait a lehető legjobban igyekeznek kihasználni és mivel Svájc csupa hegy-völgy, erdő-mező, vagyis egy nagy kiránduló paradicsom, úgy ahogy van, telis-tele van kiépített és jól kitáblázott, sőt, még hirdetett túraútvonalakkal.

Kutak (mindig tiszták) mindenhol vannak, így nem hal szomjan a vándor

Ahogy beköltöztünk az új lakásba, amint lett egy kis szabadidőnk, azonnal elindultunk a környék felfedezésére. Még mindig olyan érzés (amikor épp nem pakolunk), mintha nyaralnánk. Baden fölött egy hegyoldalban lakunk, de tőlünk nem lehet lelátni a városra. Elindultunk abba az irányba, ahonnan viszont igen, mert meg akartuk nézni, hogy milyen a városra a kilátás. Alighogy olyan helyre értünk, ahonnan már rá lehet látni Badenre, azonnal egy padra bukkantunk, amit hatalmas fák árnyékában helyeztek el. Az ember itt tud ücsörögni békésen, miközben lábai alatt lüktet a város, melynek zajai felhallatszanak. Ezt a helyet azonnal megszerettük, Bogit is megihlette, rögtön javasolta is, hogy mondjuk el egymásnak a titkainkat. :)

Legutóbb, amikor ott üldögéltünk, báránybégetésre lettünk figyelmesek, egészen közelről. S valóban, néhány percen belül egy kb. 20-25 fős kis csapat vonult el pár méterrel alattunk, aminek több mint a fele kisbárány volt. Ez az egyik dolog, amit Svájcban nagyon szeretek: az ember városban, vagy legalábbis városi infrastruktúrával rendelkező településen lakik és teljesen természetes, hogy állatok is vannak a közelben - tehenek, birkák, kecskék.