2012. május 22., kedd

A svájci "Vatera"

Ugyan otthon sosem jártam a Vaterán, de hallottam róla, ezért feltételezem, hogy a svájciak internetes adok-veszek portálja hasonló lehet. A neve ricardo.ch és gyakorlatilag mindent meghirdetnek rajta. Újat, régit, használtat, kicsit, nagyot, olcsót és drágát.

A költözés előtt elkezdtünk selejtezni és néhány dolog kiesett a rendszerből. Az egyik szomszéd ajánlotta, hogy hirdessem meg a ricardo-n. Szépn be is regisztráltam magam, a másnapi postával már jött is a kódom, lefényképeztem az eladandókat, megnéztem, hogy hasonló termékeket mennyiért kínálnak mások és feltettem a hirdetéseket. Összességében ez persze jó pár órát elvitt, leírni jóval gyorsabb.

Innentől kezdődött az izgalom, ugyanis naponta többször megnéztem, hogy hányan kattintottak már rá a hirdetésre, hányan jelölték be megfigyelőként és hányan licitáltak már. Az értékesítés kb. 70%-os eredményességgel zárult. Eladtam az étkező székeinket, az autós gyerekülést, amit Bogi már jó ideje kinőtt, egy fölösleges zongoraszéket, gyerek szőnyeget és egy gyerek forgószéket is. A kávédarálótól nem sikerült megszabadulni. A legnagyobb licit az étkező székekért és a zongoraszékért volt, a vevő mindkét esetben nagyon boldog volt, hogy milyen jó minőségű termékhez sikerült hozzájutni milyen kedvező áron.

Szóval aki itt él Svájcban és vannak már nem használt holmijai, csak biztatni tudom, hogy próbálja ki, tényleg meglepő, hogy néhány nap alatt meg lehet szabadulni tőlük. 

A vásárlás opciót még nem használtuk, de ha szeretnénk, akkor a keresőbe csak be kell írni, hogy mit szeretnénk és azonnal kilistázza a meghirdetett vonatkozón termékeket. Itt még tovább lehet szűrni, hogy új vagy használt legyen az áru. Az is látható, hogy mikor fog lezárulni a licit. Felárért a hirdető megadhatja, hogy ha valaki mindenképpen szeretné megvenni a terméket, licit nélkül, akkor mennyi az a fix ár, amennyiért ezt megteheti.

Szóval irány a www.ricardo.ch! :)

2 megjegyzés:

  1. Na akkor Nektek szerencsétek volt, én januárban próbaltam eladni Marcel pár ruháját, NULLA sikerrel :((( bár lehet, hogy csak épp rossz idöben próbálkoztam...
    Mindenesetre én inkább ebay-párti vagyok, de föleg a német ebay :)
    Irtam a luzerni poszthoz is hozzászólást, de úgy látom, nem jelent meg...
    Szép hetet Nektek! Orsi

    VálaszTörlés
  2. Ruhát a helyi ruhabörzén érdemes eladni, errefelé minden településen van évente kétszer (tavasszal és ősszel). Csak leadod a ruhákat beárazva, egy hivatalos listára feltüntetve (mérettel együtt) és a nap végén megkapod a pénzt, ill. a nem eladott ruhákat. Ok., nem kapsz értük sokat, de legalább megszabadulsz tőlük. Otthon nem foglalkoztam ilyesmivel, az ebay-t sem ismerem.
    Nektek is szép hetet, jó időt, kevesebb esőt...! :)

    VálaszTörlés