2012. május 14., hétfő

A hadsereg modernizálódik


A megfogalmazás helytelen, hiszen nem magától teszi - modernizálják, mégpedig a kerékpáros hadosztályt, annak is a járműveit, magukat az immáron a nagykorúságon is túl lévő katonai kerékpárokat. Az első széria 1905-ben került bevetésre. Ezek a kerékpárok csupán egysebességesek voltak (hiszen talán nem is létezett másmilyen abban az időben), és rendkívül nehezek (22,5 kg). Ráadásul kezdetben még fék sem volt rajtuk, aztán kontrát szereltek rájuk, majd "súrlódó" féket (ez a klasszikus gumifék, ami a kerék tetejéhez nyomódik), s végül 1944-ben a hátsó kerékre dobféket szereltek. 

Sokáig szolgálták a hadsereget, de 1993-ban lecserélték őket az alig könnyebb (21,5 kg-os), viszont 7 sebességes újabbakra. Ez a modell azonban már nem volt olyan hosszúéletű, mint elődje, hiszen jön a frissítés. A legújabb "flotta" kerékpárjai már csak 15 kg-ot nyomnak, alumínium vázuk van, 8 sebességesek és darabonként 2500 CHF-be kerülnek (az ár 10 év garanciát is tartalmaz). Rögtön 2800 db-ot rendelnek belőlük. Az újak, csakúgy, mint a 93-as modell, első és hátsó csomagtartóval rendelkeznek (akár páncélököl is szállítható rajtuk) és rendkívül stabilak.

Az 1905-ös modell


A '93-as modell
Ő a '12-es

A kiképzés állóképességet növelő részén máig fontos szerepet töltenek be a kerékpárok, ezért a hadsereg legkülönbözőbb területén szolgáló kiválasztott csapat tesztelte őket, többek között a légierő pilótái is.

A kerékpárok gyártója - természetesen, ahogy a cikkíró is fogalmaz - egy svájci cég.

A régi modellek a túrakerékpárosok körében nagy sikernek örvendenek (gondolom a nagy terhelhetőségük miatt), a kiárusításokon könnyen értékesíthetőek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése