2012. április 16., hétfő

Fazer Mignon



A neve alapján nem is gondolná az ember, hogy miről is van szó tulajdonképpen. Én sem tudnám, ha nem kaptam volna egyet ajándékba finn barátnőmtől.

A Fazer Mignon nem más, mint egy igazi tojás, mandulás mogyorókrémmel töltve. A Fazer gyár 1896 óta gyártja, évente 2-2,5 millió darabot. Mivel törékeny dologról van szó, a gyártás teljes egészében manuális. A gondos válogatásnak köszönhetően minden egyes töltött tojás 52 gr-ot nyom. A tojáshéjat az alján kilyukasztják, a tojássárgáját és fehérjét kieresztik (Bogit leginkább az érdekli, mit csinálnak azzal a rengeteg tojással, ami így héj nélkül marad), kimossák, megtöltik, majd szárítják, a lyukat vizes porcukorral betapasztják és csomagolják.

Húsvéti szezonális csoki, nagy kedvence a finneknek. Lehet kapni 1 db-os csomagolásban (én ilyet kaptam) és 4-es tojástartó kartonban is (lásd fönti kép).

Bevallom, kicsit bizarrnak tartom az ötletet, egyelőre még csak nézegetem a tojást, a repedéseit, azt sem tudom, hol fogjak hozzá...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése