2011. november 25., péntek

Munkahelyi vegyes

A munkáról még nem írtam, mit is írhatnék? Nem az életem értelme, de jó, hogy van.

Elég nemzetközi a csapat, folyamatosan változik, hogy a környezetemben éppen milyen nyelven beszélnek (német, svájci német, angol, olasz). Sőt, az itteni olasz gyökerekkel rendelkező svájciak vegyes olasz-német (svájci természetesen) beszélnek. Néhány szó, ill. mondatrész olaszul, néhány németül. Érdekes kombináció.

A közvetlen kollégáim: német, svájci (olasz és spanyol szülők itt született gyermeke), luxemburgi, angol, indiai.

  • A két oldalamon ülő kollégák neve: Rosa és Palm (Andy és Anja). Anja Palm mindig úgy mutatkozik be a telefonban, hogy Palm, mint a pálma, "a" nélkül.
  • Rosaval szemben Pirosa ül (Andy és Enzo).
  • Vivian mindig Lilianaval megy ebédelni.

A közvetlen kollégáim gyorsan befogadtak, szerencsére közlékenyek is. Így pl. megtudtam, hogy az egyik elődömet (eredeti svájci - zsidó) gyors úton kirúgták, miután le büdös németezte, majd egy náci kiképzőtiszthez hasonlította a német kolléganőt. Megdöbbentem, hogy ilyen - ma még - létezik. Egy bankban, ahol elvileg nem szakmunkásképzőt végzett emberek dolgoznak.

Közeledik a karácsonyi időszak. Hivatalos vagyok egy egész céges vacsorára és egy kisebb csoportos fondüzésre is. Anja (Palm, mint a pálma) is meg akar hívni magához egy csajos beszélgetésre. Az indiai kolléganővel hétfőn ebédelek. Alakulnak a kapcsolatok.

Nemrég olvastam, hogy a 2009-es válság után a legtöbb cég nem költött céges karácsonyra. Mostanra azonban minden visszaállt a régi mederbe. A megkérdezett cégvezetők (kisebb és nagyobb cégek is szerepeltek a felmérésben) mind természetesnek tartották, hogy a munkatársakat meghívják egy vacsorára. Pedig a svájci gazdaság növekedési kilátásait is drámaian csökkenteni kellett...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése