2011. november 13., vasárnap

Iskolai értékelés

Az iskoláról már régen írtam, de az értékelésről mindenképpen szeretnék. Nagymértékben eltér az otthonitól és az alsó tagozatétól is.

Egy tantárgyhoz 8 (igen, nyolc) értékelési kritérium tartozik, amik különböző %-ban járulnak hozzá a végső érdemjegyhez. A 8-ból 4 a mi fogalmaink szerinti magatartás és szorgalom (self management fedőnéven effort, organisation, ....). A tantárgyi tudás is több kategóriában jelenik meg, amik tantárgyanként kicsit eltérőek - írás, megértés, kombinációs készség stb.

A self management értékelést a negyedév zárása előtt publikálják az interneten (az egész azon keresztül fut, nincs papírozás). Azt mondják, hogy ha az effort, vagyis a tanulásba fektetett energia alacsony, akkor nagy valószínűséggel nem lesz jó a tantárgyi eredmény sem, ezért erre érdemes még a negyedéves értékelés előtt külön odafigyelni. Véleményük szerint a részletes értékelés lehetőséget ad arra, hogy megtervezzük a gyerekkel, hogy miből és milyen módon tud fejlődni (még ahhoz is küldtek segítséget, hogy a gyerekekkel hogyan, milyen segítő kérdésekkel beszéljük meg a bizonyítványt). Minden tanárnak van lehetősége, hogy szövegesen is magyarázza a bizonyítványt, de ez nem kötelező.

Múlt héten pedig 1,5 nap tanítási szünet volt - ekkor került sor a fogadó órákra. Az otthonitól eltérően itt a gyerekeknek kötelező volt részt venniük, mert úgy tartják fair-nek, ha a gyerek tudja, hogy mit mond róla a tanár, ill. a szülő, hiszen róla van szó. Egy-egy tanárnál sajnos csak 15 percnyi idő állt rendelkezésre, ennek legalább a felét a gyerekkel beszélgetve töltötték a tanárok. Arról, hogy mit gondol a teljesítményéről, mit tart az erősségének, hogy tudná ezeket erősíteni és ha nem tud valamit, kitől kérhet segítséget. Mindenki dicsért és biztatta Bogit. Az eredményei a nyelv hiányos ismerete miatt még nem közelítik meg a magyar 5-ös szintet, de fantasztikusnak tartom, hogy már bármelyik tantárgyból tud folyamatosan angolul írni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése