2011. október 6., csütörtök

Rendőri ellenőrzés

Az ősz - nagy valószínűséggel - utolsó szép, nyárias napján a szabadban (a Zürich Altstetten vasútállomás előtti téren) fogyasztottam az ebédemet. A nap ragyogóan sütött, sokan hozzám hasonlóan kint ültek a padokon, a szökőkút peremén, az éttermek teraszán, mások szaporázták léptüket a vonattól a buszhoz, vagy épp fordítva. Egyszóval teljesen idilli volt a kép.

Egy kis részletet leszámítva. A rendőrség 3 autóval vonult ki a vasútállomás és a buszmegálló közötti térre. Kb. 8-10 rendőr lehetett kint. Épp egy színesbőrű fiatalt bilincseltek meg szép komótosan, szó szerint kesztyűs kézzel, amikor észrevettem őket. A nála lévő papírokat többen is alaposan átnézték, majd egy nejlonba gyűjtötték, végül a fiút az egyik transzporterrel elvitték. A figyelmemet ismét másfelé tudtam fordítani, mert persze folyamatosan rajtuk tartottam a szemem, mert kíváncsi voltam, hogy mi történik (közben élveztem a napsütést és az ebédet).

A buszmegállóba beérkező buszt minden ajtónál két ember (ellenőr, civil ruhás rendőr?) fogadta. Addig senki nem szállhatott le, amíg - az ajtóba álló - embereknek nem mutatta be az iratait (vagy a jegyét?). Pechére egy ázsiai középkorú nő épp a vonathoz akart rohanni a buszról leszállva, de rögtön belefutott a rendőrökbe. Nem nagyon zavarta, hogy meg akarják állítani, erősebb volt a vonat elérésének vágya. Rögtön 3 rendőr lendült utána, az egyik a lendülettől el is esett. Végül sikerült elkapni, ő gyorsan előszedte a papírjait, és rohant tovább a vasútállomásra.

Tovább már nem szemlélhettem az eseményeket, vissza kellett térnem a munkába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése