2011. augusztus 26., péntek

Vendégség

Mára meghívtam néhány anyukát a suliból, egy kis iskolakezdési beszélgetésre, magyar reggelivel. Szinte mindenki el tudott jönni, így 10 felnőtt és 2 gyerek volt itt. A magyar ételeknek nagyon nagy sikere van. Téli szalámit és Gyulai kolbászt kínáltam magyar paprikával (időnként lehet itt is kapni), sütöttem hozzá kenyeret és saját készítésű lekvárjaim is voltak, kaláccsal.

Tapasztalatok:
- Aki megkóstolja a Pick szalámit, az beleszeret. Már 3-an vásárolnak az itteni ismerőseim közül rendszeresen (Németországban a Kaufland árulja a kisebb rudat), szerintem most további híveket gyűjtöttem.
- A meggyet senki sem ismerte (holland, amerikai, belga, finn, angol). Vicces volt, ahogy próbálták megérteni, hogy mi is az. Ecetben eltett cseresznye? Vadcseresznye? Viszont a meggylekvár nagyon ízlett nekik.

Rengeteg virágot kaptam, szépen kidekoráltam velük a lakást és a teraszt. :)

Egyelőre még hőség van, de 4-es fokú viharjelzés van az országban, ugyanis a mai 30 fok fölötti időjárás után holnapra 18 fokot jeleznek, de reggelre csupán 10-et! Viharos erejű szél, jégeső kíséri a hideg levegőt. A hóhatár a hegyekben 1500 m-nél lesz holnapra, vagyis az ennél magasabban fekvő területeken beköszönt a tél... Néhol holnap havazásra is lehet számítani...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése