2011. július 28., csütörtök

Van, ami működik

Itthonlétünk legkellemesebb meglepetése a személyi igazolványhoz kapcsolódik. A történet persze nem ilyen vidáman kezdődött, ugyanis Bogi útlevele lejárt, de újat csak mindkét szülő együttes megjelenésével lehet igényelni, amit jelen pillanatban nem tudtunk biztosítani. Kezdtem kétségbe esni, amikor az okányirodai ügyintéző hölgy felcsillantotta a személyi igazolvány lehetőségét, amit tulajdonképpen már újszülött kortól lehet igényelni és elegendő hozzá egy szülő is. Legalább 30 másodpercig örültem - ekkor derült ki az, hogy ezt viszont nem lehet sürgősséggel igényelni, a hivatalos ügyintézési idő 30 nap (ekkor még 9 napunk volt hátra a visszaindulásig).


Nem volt mit tenni, gyorsan beszereztem a születési anyakönyvi kivonatot (a születés kerületében, ami persze külön út), és beadtam az igénylőlapot. A Visegrádi utcai központi okmányirodába kértem, mert így a postázási időt meg lehet spórolni.


Legnagyobb meglepetésemre már másnap megjött az értesítés sms-ben, hogy elkészült a személyi! Ez már szinte gyorsabb, mint a svájci ügyintézés! Gratulálok Magyarország!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése