2011. április 2., szombat

Mainau - A virág-sziget

Konstanz mellett, a Bodensee-ben, vagyis a Bodeni tavon található a Mainau sziget, amit virág-szigetnek is hívnak. A sziget megközelíthatő Konstanzból hajóval (fél órás út) vagy busszal (4-es busz, félóránként jár a vasút- és hajóállomás mellől), vagy autóval. Mi az autó mellett döntöttünk, hogy a lehető legtovább maradhassunk ott, noha Konstanzból a családi jegy csupán 6,6 Euróba került volna (a buszsofőrnél lehet megvásárolni).

A sziget bejáratánál hatalmas parkoló fogadja az autóval, busszal, lakóautóval, motorral érkezőket. Mindenki számára külön szekció van, sőt, a motorosoknak még öltöző is készült. A parkolás 4 Euró. A bejárat és a parkoló a szárazföldön van, a kis hídra már csak azok mehetnek fel, akik megvették a belépőjegyet (felnőtteknek 15,9 Euró, gyerekeknek 12 éves korig ingyenes). A tó vize szinte kristálytiszta, és gyönyörű zöldeskék.

A legenda szerint a Szentföldről hazatérő kereszteslovagok a szigeten pihentek meg és köszönetképpen virágmagokat adtak ajándékba. Jó sokat hozhattak, mert a sziget elképesztő virágpompában tündököl. Kicsit tartottam tőle, hogy most nem lesz még mit nézni, de nagyon tévedtem! A sziget maga egy hatalmas arborétum, óriás fákkal. Alattuk a fűben apró kis kék, sárga virágok, máshol törpe-tulipánok, és nárcisz-tenger. A rengeteg - 100.000 db, 400 féle - tulipán még csak bimbós volt, 1-2 héten belül azok nyílnak, no meg a nárciszok most bimbós kb. 60%-a. A magnólia is most nyílik, abból is van jó pár a szigeten. Az egyiknek olyan hatalmas a virága, hogy csaknem akkora, mint egy gyerek feje. Elképesztően szép minden és persze a virágok illata is bódító.

És ez még nem minden. A kastély pálmaházában most orchídeakiállítás van. Több mint 3.000 orchideát mutatnak itt be, ezzel Európa egyik legjelentősebb kiállításának számít. A pillangóházban pedig, ami Németország 2. legnagyobbja, kb. 80 féle pillangót lehet megcsodálni. Itt 25-30 C fok és 90%-os páratartalom fogadott minket. Mivel kint is nagyon kellemes meleg volt, nem volt szükség külön vetkőzésre, eleve rövidujjúban érkeztünk. A trópusi növények között a szemünk előtt rebbentek el a kecses és nem ritkán igencsak nagy és gyönyörűséges, kecses pillangók. A pillangók 70%-a báb formájában érkezik a szigetre, hetente van szállítás. A maradék 30% a pillangóházban szaporodik. Az egyik falon láthatók is a bábok, különböző méretűek és színűek. Nagyon érdekes. Az egyik kedvenc pillangóm az áttetsző szárnyú (ennek a fotója látható itt). Csak erezete van a szárnyának és a végén egy kis szín. A másik nagyon nagy, a szárnya alja barna és mintás, igazából semmi különös, de ha kinyitja, akkor gyönyörű türkizkék.

Mainau szigetén van még egy kastély (ez már bezárt, mire odaértünk), de a mellette lévő templomban még meg tudtuk csodálni a virágkötészeti kiállítást, ami színenkénti csoportosításban mutatta be a virágkölteményeket. A farmra sem volt már időnk, ahol háziállatok vannak. A szuper játszótérre is kevéske időnk maradt, Bogi legnagyobb bánatára. Jól megéheztünk, de szerencsére több büfé és étterem gondoskodik arról, hogy ne haljanak éhen a látogatók. A kijárathoz legközelebb eső önkiszolgáló étterembe tértünk be a zárás előtti fél órában. Szinte már semmi nem volt, de külön kérésünkre még sütöttek egy pár rántott húst a kedvünkért, amiknek létezését előtte letagadták. A parthoz eső legközelebbi asztalnál ütünk le, ahonnan a nádason keresztül a szigetet a szárazfölddel összekötő hídra volt kilátásunk, pontosan a naplementével szemben. Tökéletes lezárása volt egy tökéletes napnak - legalábbis számomra, ugyanis Bogit semmiféle kirándulással nem lehet feldobni, hacsak nem találunk egy játszóteret. De az orchideák és a pillangók neki is tetszettek, csak ne kellett volna annyit sétálni a kettő között... :)

A szigeten készült tengernyi képet 3 albumba töltöttem, témájuk szerint (sziget, orchideák, pillangók). Ezek a szigetről és virágairól készültek, itt az orchideák, itt pedig a pillangók láthatók.