2011. március 9., szerda

Genfi Autószalon

Bogi ma hajnalban indult sítáborba (3/4 6-kor volt a gyülekező), ezért úgy döntöttünk, ha már úgyis hajnalban kell kelni, akkor azon frissiben indulunk Genfbe, az Autószalonra, ugyanis több mint 3 órás vonatozással jutunk el Svájcnak a dél-nyugati csücskébe. A szervezés ismét csillagos 5-ös. A vasúttársaság különvonatokat (összesen napi 15-öt) indít a szalon ideje alatt a kora reggeli (hajnali) órákban, hogy a 9 órás nyitásra már ott lehessenek az autócsodák iránt érdeklődő tömegek (és visszafelé is). És bizony tömegek azok vannak! A szokás szerint rengeteg kocsiból álló szerelvény dugig megtelt - többnyire férfiakkal. Kisfiúk apukákkal, nagyobbacskák barátokkal, nagypapa korúak hasonszőrűekkel, ill. elvétve nagymamával.

Visszatérve a szervezéshez: a különvonatra vásárolt helyjegy a vonaton közlekedő árusnál levásárolható (kávé, üdítő, szendvics), amennyiben a szalon-belépőt is a vasútnál vásároljuk, az is kedvezményes (16 helyett 11 CHF). Kb. 3 hete minden vasútállomáson megtalálható az autószalon kiadványa, a nyitvatartási időkkel, az oda közlekedő vonatok menetrendjével és a vonatjegyek árával.



Az autószalon a reptér óriási csarnokaiban található. A vonat itt is közvetlenül a reptéren áll meg, akárcsak Zürichben (a félreértés elkerülése végett, nem a kifutópályán). Rögtön feltűnő sárga mellényes emberekbe botlik az érkező, akik azért vannak ott, hogy szükség esetén eligazítást adjanak. Visszafelé szintúgy.

A lényegre térve: hihetetlen mennyiségű ember (és ez egy hétvégi napon a sokszorosa, amit el sem tudok képzelni), amerre a szem ellát, autók. A szalon 10 napja alatt összesen 700.000 látogató (leellenőriztem, nem írtam több nullát) fordul meg itt. Én nem vagyok egy autórajongó, sőt, max. a színét tudom megjegyezni egy autónak, azonban az itt látottak engem is felvillanyoztak. Mit érezhetnak azok, akik odavannak az autókért!? A luxusautók (Aston Martin Virage, Ferrari, Lexus, Porsche) érthető módon vonzottak (egyszerűen csodaszépek), a Renault változatlanul a legkreatívabb (2 új koncepció-autójába is beleszerettem: R-Space, Captur) és van még 1-2 koncepció-autó (Alfa Romeo 4C, Mila Light), amit bármikor szívesen elfogadnék... :) Az igazán drága autókat nem lehet testközelből megtekinteni, legalábbis nem tömegesen, alacsony plexi kerítéssel van bekerítve a kiállítási területük. Egyszerre csak néhány embert engednek be, akik akár be is ülhetnek a kocsiba. Az autókat folyamatosan takarítják, hiszen a sok reflektornak köszönhetően minden ujjlenyomat azonnal meglátszik és nem mutat túl jól rajtuk.

4 órán át bolyongtunk az autók között. Néhány katalógust begyűjtöttünk (itt is divat a szatyor-gyűjtés) és cipeltem őket egész nap, és nagy meleg is volt, úgyhogy elhagytuk a terepet. Bevonatoztunk Genfbe (Svájc 2. legnagyobb városa 182 ezer lakossal, melynek 44%-a külföldi) és ott is körülnéztünk. Színes (mindenféle színesbőrűvel), nyüzsgő, franciás, kicsit Riviéra-hangulatú, kevésbé "tökéletes", mint a német rész. Több, mint 200 kormányügyi és nonprofit nemzetközi szervezt központja található a városban. A tóban óriási szökőkút (Jet d'eaut), 130-140 méter magas, márciustól októberig működik. A biciklitárolóban láttunk néhány kerekétől megfosztott biciklit is, az egyik áruházban pedig állig felfegyverzett biztonsági őröket. A tóban sok hattyú, sirály, vadkacsa, az utakon nagy forgalom, sőt dugó és dudálás. A pályaudvarról a tó felé vezető úton végig óraboltok (most olvasom, hogy itt van számos világhírű óragyár központja). Nagyon hangulatos, talán egyszer nyáron is érdemes lenne elmenni megnézni.

Fényképek itt. Ez pedig a kisfilm az Autószalonról, mert már ilyet is tudunk! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése