2011. március 1., kedd

Első látogatásom a Forever raktárba

Nem sikerült túl jól... Igaz, egy kicsit felkészületlenül, hirtelen elhatározásból indultam el reggel. A címet már korábban kiírtam magamnak, azt magamhoz vettem és már indultam is. Az odajutást nem részletezem, nem volt egyszerű tömegközlekedéssel.

A frauenfeldi Forever raktár egy ipari és logisztika park közepén, az autópálya mellett, gyakorlatilag a pusztában található. Több km-t gyalogoltam és szétfagytam, mire végre megtaláltam, néhány perccel az ebédszünet beállta előtt. Persze kocsival feleannyi idő alatt odaértem volna, de úgy gondoltam, hogy az utazással töltött időt hasznosan, olvasással fogom eltölteni (ezzel nem is volt baj, csak a gyaloglással). No meg a GPS is jól jött volna...

Svájcban fele annyi termék sem kapható, mint Magyarországon. A vitaminok közül csupán 5 féle, de még a Sonya kozmetikumok közül is csupán a két krém, a készlet többi tagja (arctej, tonik, bőrradír) már nem. Ne keressünk logikát benne. Reggel még felelőtlenül megígértem valakinek, hogy viszek Probioticum-ot, mivel épp egy antibiotikumos kúra közepén jár, de az sincs itt.

Rögtön a bejáratnál, egy recepciós fülke jellegű, de annál nagyobb iroda ablakánál lehet leadni a rendelést. Mellette a falon vannak a kiadványok (a magazinok), ezekből szabadon el lehet venni (vagyis nem az árukiadóban adják, mint Magyarországon). A raktár külön épületben kapott helyet, viszont a parkoló közvetelnül előtte van.

Regisztrációs lap 10-es tömbben kapható, a felső lapja egy kitöltött minta - ez nagyon hasznos.

A jutalékhoz úgy juthat hozzá az ember, hogy májusban utalják át az ember számlájára az 5 CHF fölötti összeget. A vételi és eladási ár közötti különbözet után adózni kell, de az ember saját maga gondoskodik erről az adóbevallásában. A helyi kanton adóhivatalában kell megkérdezni, hogy mekkora összeg után van erre szükség, ez kantononként változó. A limit alatti vásárlást saját fogyasztásnak tudják be.

5 megjegyzés:

  1. és milyen árban vannak a cuccok az otthonihoz képest? párfélét mi is használunk...

    VálaszTörlés
  2. Hú, ezt nem gondoltam volna! A több mint 200 féle termékünkből kapható 5 vitamin, meg 2 krém?
    Pedig rémlik, hogy az Európa- és világ találkozókon láttam svájci zászlókat lengedezni... (No, majd áprilisban megnézem Bécsben, akkor lesz ott Európa Rally!) Lehet, hogy mindenki Németországból rendel? Ott tudtommal kapható a teljes termékpaletta. Majd itthon is érdeklődöm, kinek van Svájcban munkatársa, s ha okosabb leszek, tudósítok!

    VálaszTörlés
  3. Muzsi, az árak nagyjából megegyeznek az otthoniakkal, csak éppen sokkal kevesebb termék kapható. Van gél, meg C-vitamin, meg deó, de nincs pl. Kids, Freedom gél, v Probiotic.

    VálaszTörlés
  4. Kati, azért az általad leírtaknál egy kicsit többféle termék van, csak épp a vitaminok egy kicsit hiányosak. Ja, és tea sem kapható. A gond az, h két helyen nem lehet gyűjteni a pontokat. Tehát vagy itt, vagy ott, ha vki újabb minősülésben gondolkodik. Itt csak az itteni termékekből lehet üzletet csinálni. Személyes és baráti fogyasztásra persze mindenképpen érdemes otthonról rendelni a megszokott termékeket. A pultnál előttem egy német férfi vásárolt, hozott a kocsijából ajándékba a rendelésfelvevőnek egy FLP-s energiaitalt, mert itt az sincs.

    VálaszTörlés
  5. Így, ezzel az összehasonlítással már kitűnhet, miért nem annyira "nehéz" M.O-nak elsőnek lenni a volt Jugoszláv területen lévő piaccal együttesen...

    Nálunk jobban motiváltak pénzügyben, aztán ezzel párhuzamosan fogyasztásban az emberek, mint nyugaton :)

    VálaszTörlés