2011. február 8., kedd

Book and Bake Sales


Az iskolában megint egy klassz dolog van. Kb. 2 hete meghirdették, hogy Book and Bake Sales lesz, magyarul könyv- és sütivásár. Nem az iskola, hanem a szülői közösség (Parents' Assosiation) szervezte.

A cél kettős: egyrészt ilyenkor mindenki meg tud szabadulni azoktól a könyvektől, amikre már otthon nincs szüksége (az igazat megvallva nálunk ilyen sosincs, és azt hiszem, nem is lesz - nagyon is ragaszkodom a könyvekhez), másrészt pedig ezek és a szülők által sütött és bevitt sütemények eladásából befolyt összeggel gyarapítani a kasszát, amiből a gyerekeknek lehet ajándékokat venni, rendezvényeket csinálni (Mikulás ünnepség, év végi bál stb.). Erre az alkalomra Bogi is és én is sütöttünk egy sütit. Én a mindig nagy sikert arató répatortát készítettem, ezúttal muffin-formában, glazúrral és mini marcipánrépával, ami nagymértékben feldobta az egyébként semmitmondó, ámde annál ízletesebb répatortát. Bogi pedig egy csokis keksz receptjét nézte ki magának és teljes mértékben egyedül készítette el (ezúttal is csak a mosogatás maradt rám) és nagyon fincsi lett. Árusítás közben persze mindenkinek elbüszkélkedtem vele, hogy ezt a sütit Bogi készítette. :) A végeredmény a fenti képen látható.

5 nagy asztal megtelt könyvekkel, ebből sajnos csak 2 volt gyerekeknek való, a többi felnőtt könyv. Jó párat vettem, angol nyelvű könyvből amúgy is kevés van, otthon ráadásul igencsak drágák (igaz, ma már a magyar könyvek ugyanolyan drágák). Itt viszont minden könyv egységesen 2 CHF-be került. A sütikért 1 CHF-et kértünk. Én is segítettem, tegnap a beérkezett könyvek szortírozásában, ma pedig a sütieladásban.

A gyerekeket osztályonként hozták le a tanárok, hogy szétnézhessenek, vásárolhassanak. Először természetesen a sütis asztalt rohamozták meg, kezükben szorongatva a kis pénzüket. Miután gondoskodtak a desszertről, már nyugodtan válogattak a könyvek között. A mai napon ilymódon közel 400 CHF jött össze.

Ezt én nagyon jó ötletnek tartom, bárhol megvalósítható lenne. Lehet, hogy van is ilyen, nem tudom. Bogi otthoni iskolájában karácsonyi vásár volt, kisebb értékű dolgokat vihettek be a gyerekek, amiket maguk árultak, mint egy piacon, asztaloknál. A bevétel ott is hasonló célra lett elkülönítve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése